Exhibitions
Fixtures and Fittings Minhong Pyo 10.27 – 12.3.2023

N/A Gallery presents Minhong Pyo’s solo exhibition <Fixtures and Fittings> from October 27th to December 3rd. Pyo explores the disappearing aspects based on the urban redevelopment and the traces of disappearances, all conveyed through various narratives and occasions.

‘Fixtures’ and ‘fittings’ are often used to distinguish between the objects that are included  with or without the property. Pyo metaphorically uses these terms in his show, with ’fitting’ representing a fictional character who had to constantly move out his house, symbolising temporary or movable, and ’fixtures’ representing the temporary residents he moved around, symbolising the permanent or stationary. Throughout his exhibition space, images of objects that could be someone’s ‘fitting’ are displayed. 

On the second floor "The host provides you a perfect evacuation plan 1" and "화르르-화르르 Hwareureu-hwareureu" suggest an imaginable fire situation. "Two waters", an image of Cheonggyecheon submerges into Han river, and "Submersion of two waters", a set of prints, demonstrates  the loss of Cheonggyecheon’s origin by using the technique of *ghost prints.
On the third floor, it carries a story about a character that has to constantly move out. "Nameless corners #01, #02, and #03", which shows eeriness and timelessness, are images generated by an AI image tool, visualising his residential areas. The video work "En route" captures the non-linear portrayal of his past, present and future as he moves throughout different locations and eras.

Pyo incorporates additional narratives into the usage and material of  his works to create the variety and complexity. The use of 19th century’s ‘Photo Gravure Printing’ and the AI image tool, produces an unrecognisable period of time. His choice of materials metaphorically represents  the notion of change and permanence, as well as, disappearance and persistence. 

Minhong Pyo (b.1984 KR) is a multidisciplinary artist based in Seoul. Primarily working in installation that incorporates videos, objects, and writings. 
In his practice, Pyo focuses on presenting subtle and complex environments through personal narratives, which conjure esoteric and emotional states.
His objects, videos, and subtle space interventions manifest questions of ambiguity of politics, contradictions of modern society, and environmental issues.

Minhong Pyo (b.1984, South Korea) lives and works in Seoul, graduated from the Ruskin School of Art, University of Oxford, Goldsmith, University of London, and Seoul Institute of the Arts. He has held solo exhibitions <nothing here was ours >, Gallery Chosun, Seoul (2021); <untitled, 2015~2020>, TINC, Seoul (2020); <please please please>, Whistle, Seoul (2018) and more. He has been in group exhibition such as <It was the way of walking through narrative>, Frieze Film Seoul 2023, Amado Art, Seoul (2023); <The Snark: Suddenly Vanishing Away>, Gallery 2, Seoul (2021); <Underneath the Postures>, Whistle, Seoul (2020); <Instruction for the Audience>, SeMa Bunker, Seoul (2018).

*A 'Ghost Print' refers to a technique where second and third prints are made successively using the residual ink left on the plate after the first print. This method is primarily used to clean the remaining ink from the plate, but at times, it is intentionally employed to achieve a print that is intentionally blurrier than the first impression.

남자는 그곳으로 들어가려 했다. 당신이 생각하는 가장 어두운 것보다 더 어두웠을 그곳.
어둠의 깊이는 당신의 불확실성만큼이나 깊다고 생각하겠지만, 그것은 단지 검고 얇은 진실을 덮어놓은 표피에 불과할 뿐이다. 이제 당신은 남자가 그곳으로 들어가는 모습을 목격한다.
남자는 망설임 없이 엷은 숨결에 부딪혀 닳아 없어질 법한 비열한 그곳으로 걸어간다. 당신은 멀리서 그것을 지켜본다. 남자는 한 줌 밝기의 작은 방에서 벗어나려고 한다. 마지막 남은 한 줌의 밝기가 그의 동공을 지나 사라졌을 때, 그가 다시 마주한 것은 이전보다 조금 더 거대해진 불확실성이다. 선택해야 한다. 무엇도 택할 수 없다면, 방금 내디딘 그곳을 다시 밟아야 한다. 한 줌 최후의 밝기가 사라진다. 그곳엔 공기가 없다. 눈을 감아도 그것을 증명할 방법은 없다. 질끈 더 세게 감을수록 잔상은 선명해진다. 선명한 잔상은 이내 뭉뚝해진다.
공기가 없는 그곳엔 시간도 없다. 잔상의 기억에 의존하는 것. 켜켜이 쌓이는 잔상. 이미지의 중첩은 이내 방향 없는 조각이 된다. 남자는 다시 그곳으로 들어가려 한다.

갤러리 N/A는 10월 27일부터 12월 3일까지 표민홍 작가의 전시 <Fixtures and Fittings>를 개최한다.
이번 전시에서 표민홍은 도시재개발을 모티브로 다양한 상황을 제시한다. 재개발로 인해 소멸하는 것, 소멸의 흔적 등에 관한 다양한 내러티브와 컨디션을 23점의 작품을 통해 이야기한다.

‘fixtures’와 ‘fittings’는 주로 부동산 용어로 사용되며, 집에 포함된 물건과 그렇지 않은 물건을 구분하는 용어로. 작가는 머물던 곳을 떠나야만 했던 가상의 인물을 fittings(부속물)로, 이곳저곳 옮겨다녔던 임시 거처를 fixtures(고정물)로 상정하여 이야기를 전개해 나간다. 그리고 전시장의 여러 곳에 누군가의 fittings일 수도 있는 사물의 이미지가 자리하고 있다.
               계단을 올라가 마주하게 되는 "The host provides you a perfect evacuation plan I(집주인이 제공하는 완벽한 탈출 계획 1)"과 그 뒤로 보이는 "화르르-화르르 (Hwareureu-hwareureu)"는 화재 상황을 암시한다. 그 왼쪽에는 청계천과 한강이 만나는 지점의 이미지와 6점의 *고스트 프린트가 소멸의 상황을 제시한다.
               이어지는 3층에는 지속적으로 거처를 옮겨 다녀야 했던 인물의 이야기가 전개된다. AI 이미지 생성기로 만든 "Nameless corners(이름없는 모서리) #01, #02, and #03"은 그가 살았을 법한 지역의 이미지다. 영상 작업인 "En route"는 장소를 이동하면서 살고있는 인물의 과거, 현재, 미래를 비선형적으로 담아냈다. 그리고 전시장 한 켠에 놓인 FM 라디오에서는 그를 상징하는 다양한 시대의 음악이 흘러 나온다.
               작가는 사용하는 재료의 물질성 및 기능에 내러티브를 더해 복합적이고 다양한 상황을 제시한다. 이번 전시에서는 19세기 사진제판 기술인 포토그라비어와 최신의 AI 이미지 툴로 이미지를 제작하여 시대를 특정하기 어려운 이미지를 만들어냈다. 또한 건축재료인 콘크리트와 금, 바니쉬 등 다양한 재료들의 기능과 성질을 통해 변하는 것과 변하지 않는 것, 소멸하는 것과 소멸하지 않는 것의 의미를 상징적으로 제시했다.

표민홍은 서울예술대학 사진과(2007), 골드스미스 순수미술 학부(2015) 및 옥스포드 대학교 순수미술 석사(2016) 과정을 마쳤다. 언어(텍스트)를 기반으로 영상, 오브제, 글쓰기 등을 접목한 설치작업을 하고 있다. 거시적 담론을 개인적 시각/단위와 병치해 작업하며, 주어진 공간을 하나의 특정한 상황으로 제시한다. 최근 개인전으로는 <아무것도, 우리의>, 갤러리조선, 서울 (2021); <please please please>, 휘슬, 서울 (2018) 등이 있으며 주요 단체전으로는 <스나크: 붙잡는 순간 사라지는 것들>, 갤러리2, 서울 (2021); <생각의 뒷모습>, 휘슬, 서울 (2020); < 관객행동요령>, SeMA 벙커, 서울 (2018) 등이 있다.

*고스트 프린트(Ghost Print)는 첫번째 인쇄물을 찍어낸 후 판에남은 잉크로 2차 3차 인쇄물을 연속적으로 찍어내는 방식을 지칭하는 판화 용어다. 이는 주로 판에 남은 잉크를 제거하기 위한 방법으로 사용되지만, 때로는 의도적으로 1차 인쇄물보다 흐린 인쇄를 얻기위해 사용되기도 한다.

Fixtures and Fittings Minhong Pyo 10.27 – 12.3.2023
List of works Back
Close
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
Request
Close

Untitled (Piles of concrete bricks), 2023, 24K gold leaf on concrete, 19 x 9 × 5.5cm each, Open edition

Two waters, 2023, Photogravure, artist frame, 45.4 × 40.4 × 3.5cm (Image size 17.9 × 14.1cm), Edition 1/3 + 2 AP

Submersion of two waters, 2023, Photogravure ghost print, Set of 6, 35.4 × 40.4 × 3.5cm each, Edition 1 + 1AP

화르르-화르르 Hwareureu-hwareureu, 2023, Photogravure, artist frame, 45.4 × 40.4 × 3.5cm (Image size 9.5 × 7.2cm), Edition 1/3 + 2 AP

The host provides you a perfect evacuation plan 1, 2023, Live happening, fire, concrete, fire extinguisher, pills, stainless steel, wire, 100 × 50 × 3cm

Untitled, 2023, 24K gold leaf on concrete, 40.7 × 33.5 × 1.5cm, Edition 1 + 1AP

The absolute silence, 2023, Single channel video, 4:3, HD, silent, color, 3min 30sec, Edition, 1/3 + 2 AP

No gravity in images, 2023, Photogravure, artist frame, 45.4 × 40.4 × 3.5cm, Edition 1/3 + 2 AP

Cup, 2004, Hand colored on black and white instant photo, 22.9 × 26.5 × 3.5cm (Image size 6 × 7cm)

The host provides you a perfect evacuation plan 3, 2023, Cardboard shelf, emergency blanket, compass, pencil

Evaluated elevation, 2000, Gelatin silver print, artist frame, 30.4 × 34.4 × 3.5cm (Image size 9.5 × 11.5cm)

A view from the window is nothing like it was, 2015-, Acrylic varnish on window, Dimensions variable

A view from M’s window, 2023, Photogravure, artist frame, 45.4 × 40.4 × 3.5cm (Image size 11 × 8.7cm), Edition 1/3 + 2 AP

The host provides you a perfect evacuation plan 2, 2023, Broken stairs (concrete), pillow, FM radio, a playlist

Threshold, 2023, 24K gold leaf on concrete, 19 × 9 × 5.5cm, Open edition

Nameless corners #01, 2023, Photogravure, artist frame, 45.4 × 40.4 × 3.5cm (Image size 11 × 8.7cm), Edition 1/3 + 2 AP

Nameless corners #02, 2023, Photogravure, artist frame, 45.4 × 40.4 × 3.5cm (Image size 11 × 8.7cm)

Nameless corners #03, 2023, Photogravure, artist frame, 45.4 × 40.4 × 3.5cm (Image size 11 × 8.7cm), Edition 1/3 + 2 AP

Lamp (diptych), 2023, Photogravure, artist frame, 45.6 × 35.4 × 3.5cm (Image size 10.2 × 12.9cm each), Edition 1/3 + 2 AP

한줌의 빛 두 개의 소리 / 응축된 시간 그것의 두께, 2015-, Acrylic varnish on window, Dimensions variable

Evaluated elevation, 2023, Concrete, 14K gold plated chain, suspended from ceiling

Heater, 2023, Hand colored on Photogravure, artist frame, 45.6 × 35.4 × 3.5cm (Image size 17.1 × 13.5cm), Edition 1/3 + 2 AP

En route, 2023, Single channel video, 5:4, 2.7K, silent, color, 9min 32sec